Translate

onsdag 3 juli 2013

Älskar faster Maja

Snart är denna underbara dag till ända... Regnet droppar försiktigt på utsidan men hoppas det strax gör ett uppehåll så jag kan gå ut en sista sväng med Isa utan att vi blir blöta.
Maja ringde innan hon åkte hemifrån i förmiddags å fråga om Oliver jobba och att vi isf kunde åka dit å äta lunch.. Jag ringde honom man han jobba inte. Men efter en stund ringde han upp å sa vi skulle mötas där ändå, Han ville träffa Maja. och nog visa upp henne för Matilda och Matilda för Maja :)
Vi satt ute och åt å det var så skönt.. Maten var jättegod. Vi vart nog kvar i nästan tre timmar.. Maja insisterade på att betala... Så jag sa hon får komma snart igen så vi kan äta pajerna jag köpt.. Kändes så där hon betala, men det var uppskattat av tre fattiga men mycket glada ungdomar ;)
Matildas bil hade gått sönder på vägen till hatten. Så när vi ska lämna restaurangen erbjuder sig Maja att köra runt å hjälpta till å fixa bensindunk å så... I över en timme försökte vi få igång bilen... Men det gick inte.. Vid det laget hade det dessutom börjat regna så molokna å blöta åkte vi hem..
Matildas fars vän titta på bilen nu i kväll och kamremmen va av... Inte mycket att göra.. :( Och vi som försökte så ihärdigt, Maja glad tjej på snart 65, Jag halvt handikappad, Matilda och Oliver.. Måste ha vart en syn för gudarna när vi putta bilen fram och tillbaka.. :)
Tycker synd om M.. Hon älskar sin bil å e lite ledsen här ikväll tror jag.. Har inte sett dom på en stund. Sitter å kurar i Olivers rum.
Jag är trött så jag tänker inte skriva mer idag... Syns säker imon. GOD NATT
Denna underbart vackra och ljuvligt doftande bukett
fick jag av faster. Lika glad som jag blev, blev Kalle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar