Translate

söndag 7 juli 2013

Radio på webben tummen upp

Lyssnar i detta nu på http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/215713?programid=4492 ett program där Jessica idag vart med i. Jessica är en vän till min lillasyster. Hon är också en fantastisk bloggerska som ni kan se till höger LitenH.
Ska nog sätta klockradion nästa söndag och lyssna live.. Mysigt program och programledaren har en skön röst.. Stina Wolter tror jag hon heter.
Mitt illamående ihop med smärtan har blivit värre de sista dagarna.. Så imorgon är det jag som ringer å säger att jag står verkligen inte ut längre.. Vet inte om min ökade oro för den andra grejen vid äggledaren spökar med min kropp också.
Lät som Oliver kom och hjärtat hoppa två skutt... Ett av glädje och ett av -helvete att det inte har hänt mer i lägenheten sen han var här sist. Har inte börjat bära in från vardagsrummet till hans rum.
Men det var inte Oliver.. Jehovas vittne la sin reklam i brevlådan...
I fredags var Gabriella här på kvällsfika och igår tog hon med mig och Isa till Svartedalen, så hundarna fick bada.. Hon hade åxå köpt bulle och vaniljhjärtan... Mums och mys....
Tänk om jag inte haft Isa, Gabriella och Sigge... Ja ni andra är inte fy skam, absolut inte..
Men det är lustigt hur vår relation starta och har utvecklats.. Hur saker och ting liksom händer och får sin mening allt eftersom.
Hon var mitt boendestöd.. Hennes son ville de skulle skaffa ny hund.. Vilket de gjorde och sen flytta han ihop med tjejen och Gabriella blev ensam med Sigge..
Han var med här som valp nån gång på min begäran. Har ju alltid älskat hundar men fanns ju inte att jag skulle ha en ny...
Plötsligt dök Shiva upp i mitt liv och med Gabriellas stöd gick det över förväntan.. Sigge å Shiva älskade varann.
När Shiva flytta många månader senare insåg Oliver att jag behövde hund. Han ringde mormor.. Sagt å gjort pengar fick vi av mamma och Isa kom på Lucia 2011.
Isa och Sigge fann varann direkt precis som Gabriella och jag.. Och sen dess har vi fyra vart ganska oskiljaktiga.. Och det gör mitt liv så bra och roligt.. Vilket jag vet, gör även er glada.
De flesta av er är ju inte så inne på hundar och ni som är, bor en bit bort eller har stora familjer och fullbokat schema med dom och jobb. Självklart har det underlättat vår vänskap att vi båda är singlar.
Men vi är inte ensamma :) Däremot kan vi båda och Sigge ibland sakna Shiva jättemycket.


 KRAM
&
PUSS

SHIVA



3 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att hon har det bra. Men säkert inte så bra som hos dig. Hon blev en helt annan hund hos dig. Det var nog meningen att vi skulle finna varandra som vänner :) Vi är ju en liten galen vänfamilj :)Du o jag och våra husdjur eller odjur som dom oxå är ibland. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Jaja det var Gabriella som var anonym. Gick bara att svara som sådan :P Gabriella

    SvaraRadera
  3. Japp det e vi :)
    Puss å Kram
    God natt min skatt

    SvaraRadera