Translate

måndag 22 juli 2013

Thea på besök

Trots dålig start har dagen varit bra. Hållit mig så mycket som möjligt i skuggan. Vid halv två ringde det plötsligt på dörren. Älskade syskonbarn R och S stod där. Vi fika och jag mös av deras sällskap.. De skulle senare handla och till mor för att hämta hennes hund Thea som ska bo på Myren några dagar. De hade lite problematik i vilken ordning de skulle göra det och även hinna med och hämta S körkort på posten. Jag föreslog att de hämtar Thea först, lämnar henne här och sen åker å handlar och går till posten. Så härligt å se dessa ungdomar "leka" vuxenliv.. De gör det med bravur.. Vilket är tur för dom e ju vuxna.. Lr inte.. Ja unga vuxna är dom. Sötnosarna... Iallafall så har Thea vart här en stund.. Vi var ute, men hon precis som Isa blir väldigt slö i värmen.. Så kort promenad och sen snabbt hem för gos i soffan innan skruttungarna kom tillbaka.
Nu e det inte långt till onsdag då jag ska spränga stenen på Sahlgrenska. Jag längtar. Men det är med stor nervositet och rädsla.. Tänk om den inte sprängs till mikroskopiska bitar. Tänk om några blir så stora så jag får uppleva den där fruktansvärt hemska smärtan typ förlossningssmärta jag har hört talas om.
Tur inte son (kocken) är hemma.. Tog fram 2 kycklingklubbor ur frysen igår.. Men jag har gjort så fint i köket idag så jag hade ingen lust att stöka ner med stekos. Jag koka dom i massa hönsbuljong.. Funka fin fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar