Translate

onsdag 10 juli 2013

JÄVLAR

Fi--a fat handgranat...... Grrr Blir så trött på mig själv... Under reklam å andra mindre viktiga papper låg ett brev från försäkringskassan... Ny ansökan om bostadstillägg... Skulle vart inne sista juni. Blir så trött.
Så när kaffe är uppdrucket så blir det promenix ner till FK. Håll tummarna de är snälla mot mig men framförallt förstående.
Tur jag har mitt boende stöd för det var Katarina som hitta brevet. Hon gjorde en x-tra koll tror jag för hon går på semester nu. Raili har börjat sin. Så nu har jag semester i 2 veckor.. MEN vilken tur jag har dom.
Lite roligare har jag också att skriva... Igår efter kärringpromenaden gick jag och en av de andra tjejerna med Agneta upp för att Isa skulle få prova en flytväst. Hon bjöd på vin så vi blev sittandes där några timmar. Jättetrevligt och hundarna skötte sig.. Isa sprang visserligen direkt till Sebbes matskål vilket inte var okej. Men förutom det inga som helst problem.. Dom låg så fint på golvet mellan några nyfikna promenader runt lägenheten.
Fick tyvärr inte personlig kontakt med morbror Bosse igår men min hälsning hade gått fram :) Men idag är det farbror Kenneth som fyller och han fick jag tag i och sjöng för full hals samtidigt som jag var ute med Isa på morgonpromenad.. Mötte en kvinna som log vänligt.
Har även shoppat idag.. En som jag känner sålde en splitter ny vattenkokare från Claes Olsson till mig för 75:-  Har en som fungerar men den har passerat ålder 15 och används nästan dagligen så troligtvis bara en tidsfråga. OCH den nya har den perfekta färgen för mitt nya kök.
Bilder på Isa med Flytväst och vattenkokaren kommer nog sen... Telefon ligger på laddaren och Isa ligger så gott å kurar under täcket bakom min rumpa här i soffan.
JOOO Höll på att glömma. Jag har visst sjuan, tom kanal 9 å 8:an. Tanterna igår förklara man måste göra en totalsökning på tvn.
Så ikväll, Glamour om jag inget roligare gör.

2 kommentarer:

  1. Det roligare blev jag. Tack för besöket :) Du har visserligen inte gått ännu ;)

    SvaraRadera
  2. Ja det blev det :) Tack själv för gott sällskap och majsbröd..

    SvaraRadera