Translate

torsdag 25 juli 2013

Ambulansen kom

Stackars mina grannars lilla tvååring.. Han har fått en allergisk reaktion och åkt ambulans till sjukhuset.. Hoppas allt går bra. 
Kan inte glömma hur gott det var med färska hallon, lite socker och ovispad grädde.. Hade ju med mig hallon jag fått av mamma till min vän igår kväll.. Min tanke var vi kunde äta dom som dom va men nix hon tog fram vispgrädde och strösocker.. Jäklar va gott det var. Idag har jag ätit upp resten av jordgubbarna. Jättegoda dom med.. För övrigt var ALLT vi blev bjudna på igår jättegott... Bäst sällskap, grillat å färskpotatissallad mums. Fick även träffat mannen i familjen.. Precis lika trevlig och rolig som jag föreställt mig. Missade ju fotbollen igår men det gjorde inget.. Tack vare mannen i huset hade jag ändå lite koll.. JAA, NEJ Kom igen.. Såååå JAA.. Fasen oxå... Ja Ja Ja Näääjjjj.. Funka fint, men inte hjälpte det, tjejerna förlora.. Men vi kan fortfarande ta brons.
Av dagens två födelsedagsbarn har bara fått tag i det ena.. Väntar på att kusin ska logga in på skype.. Men gamle moster har jag fått tag på, och hon blev så glad när jag sjöng för henne. Stod på balkongen när jag ringde så nu vet alla mina grannar att moster fyller år och hur duktig jag är på att sjunga.
Fick kommit iväg på kvällens kärringpromenad idag för första gången på en vecka tror jag.. Jag gillar mina tanter.. Dom förgyller min vardag på sitt sätt dom med. Imorgon är det marknad i staden.. Vet ännu inte om jag kommer gå dit.. Troligtvis gör jag det.. Inget annat direkt på morgondagens schema. 
Kan inte riktigt släppa tanken på lilla A som fick åka ambulans.. Hoppas på att snart få besked på fb... Bra med fb är att man faktiskt kan skicka privata meddelanden också.. Hon skulle höra av sig om hon ville åka upp. För då skulle jag passa lillasyster som fyllde ett i helgen.. Självklart hjälper jag till.. Utan tvekan... Men hoppas jag slipper... Dels för jag vill att A kommer hem snart, men samtidigt känner jag mig lite nervös för att vara ensam med en ettåring.. Så bra känner vi ju inte varann jag å den lilla sötnöten. Håller tummen och avslutar med lite Nalle Puh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar