Translate

lördag 27 juli 2013

Blev inte ledsen

när jag vakna och såg att det regna. Natur, djur och människor behöver det. Blir till att gå långpromenad med Isa. Första sen sommaren kom för drygt en vecka sen.
Igår kväll gick vi ner för att ta en öl. En öl blev två öl och två öl blev fyra. Vi hade roligt och den ena roliga efter den andra droppa in. Sen blev det tom lite dans. Törstig och köper en öl till.. Men sista ölen ville inte riktigt ner på plats så den smuggla vi ut och sippa på tills våra vägar skildes. Det sista hälldes ut och glaset hamna i handväskan. Så nu har jag ett stort Falcon glas :) Nää man får inte göra så men jag tänker inte gå tillbaka med glaset.. Så det är bara för er som inte accepterar att gilla läget. Är lite av en talang på att smuggla ut glas.. Har tom ett glas från "Generalen" Lite kul minne från när jag följde med Tiffany på turné. 
Är inte glasen som lockar utan plötsligt vill jag bara hem eller ut och har alltid varit för snål för att lämna ett mer än halvfullt glas. Å häva i sig det sista är inte min grej.. För i det läget har jag oftast redan varit uppe tillräckligt mycket på bord och/eller bardisk och dansat. Japp Ulrika på alkohol är Ulrika gånger 278. Men jag har alltid kul. Men man undrar när man på vägen hem tar upp mobilen och kalkylatorn och börjar räkna hur mycket jag gjort slut på och hur mycket pengar som ska ligga kvar i väskan. Har jag nog också alltid gjort.. Är nämligen lite av ett problem. Jag på alkohol blir inte bara snygg som värsta modellen, jag blir rik också. Igår dansa jag varken på bord eller bardisk kan jag tillägga. Och när jag nu på toaletten läste igenom reklamen från Jysk önska jag att jag druckit mer vatten igår.. För av erfarenhet vet jag att jag kan ha lika kul och dansa på bara vatten.. Men öl är gött och jag ångrar ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar