Translate

tisdag 9 juli 2013

GLAMOUR

Hej alla glada... Pratade precis med älskade faster Maja.. Ringde henne efter jag läst mejl hon just skickat där hon undra vad som hänt då ingen uppdatering kommit här och då framförallt om doktor samtal jag vänta igår... Sötast är hon.
Jo dom ringde och jag fick pratat med en mycket trevlig och förstående sköterska på "Stötvågsenheten". Tyvärr ser chansen att få tidigare tid minimal ut.. De har bara dom absolut viktigaste, mest akuta fallen nu på sommaren.
Hon berätta även att tid för att "operera" ut stenen skulle ligga ännu fler veckor in i framtiden.
Mycket av värken trodde hon beror på att katetern ligger lite å skaver...
Så alltså inte njuren själv som mår dåligt... Moment 22.
Jag ska iaf få tabletter mot illamående utskrivet.
Nu till varför jag inte skrev nåt mer igår... Jag har from igår nästan inga tv-kanaler. Inte ens sjuan så jag kan titta på Glamour.. SNYFT... Har följt den serien sen innan Oliver föddes. Men iaf, det innebar att då jag alltid suttit å skrivit samtidigt som jag tittar på tvn  igår inte längre var möjligt. Eftersom jag i protest helt sonika drog ut sladden å sura och vägra sätta på tvn igen. Inget är fel, bara jag som inte längre har råd att betala för alla kanaler.
Så igår kväll, hemkommen efter ett par sköna timmar med Gabriella vid havet tittade jag istället på film i datorn.. Och då e det inte lätt att skriva på datorn samtidigt. Fast att jag titta på film är inte hela sanningen. Hade ett långt, roligt å trevligt samtal med Mickan också.
Japp var vid havet igår... Vann över mig själv som tänkt, -Stackars mig, Jag kan inte sätta på mig bikini å vissa mig för folk... Jobbigt å enerverande men hål, plåster, slangar å påsar med piss i.
MEN igår bestämde jag mig för å skita i det.. Dom får väl titta då...
Ja helt enkelt var det väl varken psykiskt lr fysiskt, men det gick :) Att Gabriella hade köpt med sig stora underbart goda kärleksmums hjälpte nog till ;)
Son har det bra, Jag har det bra. Ganska säker på att ni alla har det bra. Livet e gött ändå. Så nu ut å njuta av det en stund med Isa i solen å sen köpa med lite jordgubbar hem. Men först ringa morbror Bosse som fyller år idag..

2 kommentarer:

  1. Du är en liten söt krigare :) det var skönt att vara vid havet några timmar igår. Kram/ Gab.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp... Så glad vi har varann... God natt min skatt

      Radera