Translate

söndag 28 juli 2013

Rusta och ÖoB = Även jag har råd

Tvättar.. Skulle börja 08,00 men Kalle väckte mig inte förrän strax efter 10. Vakna inatt igen å kunde inte somna om.. La mig i soffan med balkongdörren på vid gavel.. Har gjort det förut nu när det vart varmt och det e så skönt.. Gött man bor så högt upp som man gör.
Kommer hinna tvätta klart men kommer få hänga det sista att torka i lägenheten. Gör inget.. Har ju inte så mycket tvätt nu när son med sötnöt inte bor här. 
Har även idag ett kryptiskt illamående. Hatar detta. Ska ner till apoteket sen och hämta ut en ny värktablett. Har iofs funderat på om det även kan bero på att jag inte vart så duktig på att ta det lugnt det sista. Behöver nog min vila mer än vad jag tror. Inte sova men ta det lite lugnt. 
Var på Backaplan igår.. Shoppa sånt jag behöver och som jag hitta billigt.. Vi var på Rusta där jag hittade sopskyffel i perfekt färg för endast 49:- Men bäst, en vardagsrumsmatta för 199:- Jättefin och väl behövlig. Vill ju inte lägga tillbaka min fina äkta matta från mormor. Inte billig att kemtvätta så den kommer ligga där man inte riskerar smulor, kaffe å annat spill som blir när man sitter så mycket i soffan som jag gör. Var även på Ö o B där jag köpte tvål. Tyvärr kommer detta leda till jag måste låna pengar för att klara mig till den 19/8 då lön kommer nästa gång. Men kanske det går ändå.. Nudlar, Blodpudding och knäckebröd är ju också mat. Nä jag gnäller inte lr beklagar mig.. Jag bara berättar hur tråkigt det är att inte kunna ha dom där extra hundralapparna att må-bra-kul-å-shoppa för.
Njaa lite tyck-synd-om-mig blev det nog... Men jag är iaf sååå glad och nöjd över mina inköp igår att det jämnar ut sig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar