Translate

lördag 20 juli 2013

Känslan är det som gäller

Tittar på ett underbart program på 2:an "Bråkiga björnar och bin".. När vi människor tar över, Ja då kan djuren minsann se till å få sin plats å göra det bästa av situationen.
Har tänkt på en sak från igår... Det första Rasmus säger när han kommer in är 
-Va fin du e. (jag, lite lätt bakis, tittar på honom å tänker VA???) Han å hans sötnos flickvän funderar vad som är annorlunda. Kanske det har med håret att göra. Brukar ju ha håret i tofs. Men nu fortfarande utsläppt, frisyr troll... Eller kanske har jag lite mascara kvar...  Jag som precis hade lagt upp en ny profilbild. Ett kort taget på Gabriellas balkong kvällen före. Innan parken så full makeup och lockar i något sånär ordning. Ber ungdomarna titta på det och ge mig sin ärliga kommentar. De tittar och ja jo men nä jag ser yngre ut idag enligt dom.. Så Rasmus tar upp mobilen och tar ett nytt kort på mig.. Det kortet blev min nya profilbild.. Ett kort taget dagen efter, med rester av gammal mascara.. Hur kan det vara möjligt att jag ser yngre och sötare ut på detta kort. Jag har kommit fram till att skönhet kommer verkligen från insidan... Det är sant... Jag hade haft så kul kvällen innan och träffat så många underbara som blev så glada å se mig. 
Jag KÄNDE mig yngre och sötare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar