Translate

torsdag 18 juli 2013

Black Pearl 19.00

God morgon... Idag kommer mitt personliga ombud Maria. Hon kommer för att hjälpa mig reda i gamla skulder... 1% är jättegamla precis som de övriga 99% som är studieskulder till CSN. Kommer aldrig kunna betala tillbaka..
Så visst kan man tycka jag lika gärna kan strunta idet.. Men Nä kan inte... Känslan av att inte göra rätt för sig finns bak i huvudet å skaver.. Inget man tänker på dagligen men då och då. Visst,,, får vi igenom detta så har jag i slutänden ändå inte betalt, Men känslan av att inte göra rätt för sig borde försvinna... En sten på mina axlar skulle falla bort.
Party på Parken ikväll med.. FUNFAIR som huvudnummer och  OLD DOGZ som största förband.. 90% av killarna i dessa band är gamla kompisar till mig.. Vi träffades och umgicks en hel del innan jag fick barn.. Umgicks å umgicks, vi var unga och glada och fest natten lång.. På den tiden hade man både ekonomi och ork att partaja varje helg och kanske tom någon dag mitt i veckan sommartid.. Denna underbara fantastiska ungdom. Nu finns det dom som tänker aha okej.. drogtiden.. Men nej dessa killar skulle ALDRIG.. En av dom som på den tiden spelade i dansbandet Tiffany (Googla på det) och som var den jag umgicks med mest, pratade inte med mig på många år efter han förstod jag hållit på med droger. Han va så besviken på mig. Men nu e vi kompisar igen... Har faktiskt varit drogfri i 22 år nu, 22 år sen i midsommars för å vara exakt.
Iaf så är det ett förband till ikväll, Black Pearl. Dom börjar spela redan 19.00... Dom är bara 11-12 år och är barn till några andra musiker vänner till mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar