Translate

tisdag 16 juli 2013

Älskade bubblande barn

En bubblande glad och lycklig 7-åring ringde mig i förmiddags och berättade att hans mamma minsann för två veckor sedan hade gått till doktorn för hans mamma mådde lite ont i magen... Dom tog kort på magen och det var en bäbis i hans mammas mage. Dom fick med kortet på bäbisen hem. Så nu ska han bli storebror. Och Felix ska minsann få en kusin till.. Han ska lära den å spela bandy i Surte..  Efter lite diskussion vilket lag som på riktigt är bäst, Surte lr IFK-Kungälv, kom vi fram till en kompromiss. Jag hejar på hans lag men också på IFKs A-lag.
På frågan om han tror det blir en pojke lr flicka blev svaret:  -Flicka, Oskar har ju redan en pojke :)
Han va så söt å lycklig så jag blev lika bubblande glad å lycklig jag med, IGEN... Har vetat om det i snart två månader. Är så lycklig för denna söta älskade lilla familj.
Med denna sprudlande start på dagen skulle man ju kunna tro jag svischade runt i lägenheten och fick gjort en massa... Nope... Game of Thrones vann över viljan att dammsuga, sätta på nytvättat sofföverdrag och rensa klart i linneskåpet.

1 kommentar:

  1. OBS! Ingen får berätta för Anton att jag redan visste.. Chansen att han får veta är inte stor men det är viktigt, så jag vill minimera risken till absolut noll.
    Tack :)

    SvaraRadera