Translate

torsdag 4 juli 2013

24/7 :)

Ibland tror folk dom vet så mycket om andra men man har ingen koll alls.. Det mesta är alltid grundat på hur man tolkar saker å ting, vilket man ju alltid gör utefter erfarenhet och sin egna person..
Därför kan man ju aldrig säga att man vet.. Man bara tror sig veta.
Men om mina vänner tror jag mig veta mycket men ändå vet jag ju inte alls allt. De kan minsann fortfarande förvåna.. 99.9 % med gott.. Jag tror mig aldrig veta allt och förstå allt... Däremot vet jag med bestämdhet vad jag tycker och känner..
Men vad andra känner kan man aldrig veta hur väl man än känner personen.
Det gäller att ha ett öppet sinne. Dock inte så öppet att hela hjärnan trillar ut.
Vi utvecklas hela tiden.. Vilket betyder förändring. Allt beror på ålder, vilken fas vi är i i livet, årstid och vilka vi umgås med och vart dom är... En konstant förändring. Jag gillar det, Man ska å kan inte ta saker för givet.
Nu tror å tolkar säkert många av er att det har hänt något lr att jag mött någon idag som fått mig å fundera å skriva om det.. Men NIX...
Bara funderingar jag har ibland, men aldrig tidigare haft något forum att skriva ner dom i.
Har mycket och många andra funderingar.. men dom tar vi någon annan dag.
Har äntligen fått tid till Sahlgrenska.. Den 24/7.. Lite för lång tid till dess tycker jag, men nu har jag iaf en tid.
Idag dålig dag med mycket värk.. Skulle nog inte puttat bil igår ;) Men absolut inte värre än att jag kan hantera det med tabletterna jag har. Så ingen fara på taket alls. Mest bara jävligt irriterande då jag faktiskt har lust och ork i mitt huvud att greja å fixa här hemma.
Värst var det i morse när Raili var här.. Värktabletten började först verka optimalt när time var för henne att gå.. Vilket var okej, Ja ganska skönt faktiskt.. För då var jag trött...
Men man mår bra av att bara ha henne som sällskap å prata om allt. Ibland är inte disk å dammsugning det som behövs mest.
Åt middag i sällskap av Gabriella på skype... Disken tog jag när vi lagt på och dammsög gjorde jag igår.. Så visst händer det saker. Man ska glädjas även åt det lilla..

1 kommentar: