Translate

fredag 19 juli 2013

Förstår knappt, men jag blev GLAD

Oj vilken kväll det blev... Såå  mycket gamla kändisar man mötte, kända för mig alltså. Och de flesta verkade känna igen mig med. Fast säkert fanns det några man inte kände igen... För vi har ju alla blivit äldre trots allt.. Och lite kul att jag är långt ifrån den enda som fortsatt att växa på senare år (på bredden).
Men största chocken igår var ett möte med en som var mycket viktig i mitt liv för många år sedan, men som av olika anledningar försvann ur mitt liv.
Jag skulle förflytta mig i folkvimlet och plötsligt står det en karl mitt i vägen och han vägrar flytta på sig.. Jag tittar upp och ger honom en blick som säger IDIOT. Tar mig förbi med ett grymtande. Strax efter knackar någon mig på axeln. Det är han.. Plötsligt känner jag igen honom och jag blir jätteglad... Chockad men jätteglad. Tro mig, jag blev extremt förvånad. Inte bara av att se honom utan även över min reaktion..
Han försvann ur vårt liv för han blev dum och sårade några som jag älskar som livet själv. Sonen då inte så gammal hade den mest lättköpta förklaringen. -Han måste fått ett hårt slag i huvudet lr nåt... Iaf, han valde bort oss och vi protestera inte. Men som sagt, igår blev jag så glad över å se honom att jag nästan börja grina. Jag erkände jag varit arg på honom i många år för att han gick å blev korkad. Men igår blev det uppenbart varför jag varit så arg och besviken på honom.. Han var ju en kille jag tyckte så väldigt mycket om. Han var en klippa i vårt liv när barnen var små. Han var en kanon pappa till barn som står mitt hjärta lika nära som min egen son. Han är deras pappa och jag tror dom blev glada när jag berättade hur glad jag blev över att träffa honom igår.
Jag kommer aldrig att förlåta hans handlingar men jag kan förlåta honom som person, för det mår jag bäst av själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar